Sider

lørdag 12. desember 2009

Ti i skuddet #9


Nest siste oppgave i Åshilds utfordring! :-(
Denne AJ-siden er laget litt i full fart, innimellom pakkeinnpakking og julebakst... Moro med et avbrekk i julestria! Gleder meg til neste ukes oppgave! Men, Åshild, hva skal jeg gjøre etter jul da?

Denne uken er temaet det hemmelighetsfulle ”hemmelig, hemmelig...”. Vi er jo midt inni høysesongen for hemmelighetskremerier – både store og små. Hvilke hemligheter du har eller ønsker å la deg inspirere av, er helt opp til deg. Ukens ord er ”sneak peek”, hovedfargen er rååååsa og jeg vil at du skal bruke en eller annen bretteteknikk på siden din. Teksten skal selvfølgelig være kodet! Bruk zig-zag-formen, servietter som papir, bilde fra en bok og garn som pynt. I tillegg skal du bruke en malekost når du lager siden din.

-Ukens ord er med
-Hovedfargen råååsa er med, - en mørkerosa utgave på bakgrunnen (ser rød ut på bildet, men den ER mørkerosa altså!!)
-Bretteteknikk, - en liten frosk nederst til venstre, det eneste jeg kan av bretteteknikk... - og jo forresten, har jo brettet litt på den gaven som er "sneak-peeket" i...
-Teksten er kodet, - kan du finne ut hva det står?
-Zig-zag er med i form av ramme/kantpynt
-Serviett er med, bakgrunnen er laget med rosa maling med en serviett på (og overmalt igjen), noe av mønsteret i servietten synes gjennom malinga.
-Bilde av juletre fra en bok - "et år hos dvergene"
-Garn som gavebånd på noen av pakkene
-Malekost brukte jeg da jeg mala bakgrunnen!

3 kommentarer:

Åshild sa...

Ifsmjh, ifsmhj, ifsmjh!! :)
Loblfoef csb måtojoh qa vlfot vugpsesjoh, Ifhf! Ev fs kp ifmu sa!

Lkfn

Torill sa...

utrolig lekkert!!!
Holder på nå jeg!
KNALL!
lurer faktisk på det samme - hva med etter jul...???

Hildegunn sa...

Veldig flott!
Skjønner nesten ikke en døyt av hva som står der, men det spiller vel ingen rolle...

Ønsker deg en flott søndag!