Sider

søndag 6. desember 2009

Ti i skuddet #8


Jammen meg har det gått enda ei uke! - snart jul nå...


Ny uke og nytt bidrag i Åshilds artjournal-utfordring også:


Denne ukens tema er en kjent og kjær klisje for oss nordmenn: ”Ut på tur!” Vi er jo et turelskende folk, enten det er snakk om en tur i skog og mark, til det velkjente stedet Syden eller til mer fjerntliggende steder. Ute på tur – da er vi i vårt ess! Ikke sant? La deg inspirere til å hylle tur- og reiselysten, både med ord og bilder. Ta deg gjerne en AJ-reise til drømmestedet ditt. Ukens ord er naturlig nok ”reise”, og jeg vil du skal bruke et klistremerke som bilde denne gangen. Siden skal være i bruntoner, inneholde ruter – og glitter *ler* Kul kombinasjon, egentlig! Bruk tekststriper (printede eller håndskrevne) til journalingen din. Bakgrunnen skal lages på akvarellpapir og ved hjelp av blåseteknikken (her finner du mer om denne...). Vann blir et naturlig redskap denne gangen. Så, kjære godtfolk – ut på tur!


Jeg er ikke norsk nok, den fjerdedelen av blodet mitt som er svensk har tydeligvis tatt knekken på den norske turlysten... Jeg er alt for hjemmekjær, så for meg er det å skulle hylle tur- og reiselysten ikke veldig enkelt... Så denne ukas side ble en oppfordring og spark i rumpa til meg sjøl om å bli flinkere til å ta utfordringen, komme meg ut på små og store turer, - og oppleve noe!! Har akkurat vært i syden, det ga jo faktisk mersmak, så reiselysta er jo litt vekket... Nå mangler det bare å få lyst på skogsturer og skiturer!

Ukens ord, "reise", er med
Klistremerke-sommerfugl (ikke direkte bilde da, men fant ikke noe annet...)
Siden er i bruntoner
Ruter langs kanten, og også et svakt rutemønster øverst til venstre
Glitter har jeg dæsja på litt av
Tekststriper
Bakgrunnen er laget på akvarellpapir, med maling og vann - blåst med sugerør...

2 kommentarer:

Torill sa...

tror vi lasta opp samtidig i dag:0)
Knall side, Hege - ble sånn ettertanke-side dette!!! Så hærlig!
gleder meg allerede i morgen når en ny kommer!

Åshild sa...

Jeg blir så imponert, jeg! Kan ikke fatte hvordan du finner tid og inspirasjon til å henge med i svingene :) Åsså så bra resultat!
Heia heia!

Klem