Sider

mandag 9. november 2009

10 i skuddet #5


Ny uke og nye muligheter!

Jeg har laget denne dobbeltsiden til femte uke i Åshilds 10-ukers ArtJournal-utfordring!

Det nærmer seg advent og jul og derfor syns jeg det passer bra å ha følgende tema for denne uken: ”Full av forventning”. Du trenger ikke knytte temaet til jul, men finn noe som får deg til å smile av forventning. Noe som får det til å krible og boble i kroppen, kanskje til og med med full sommerfugldans i magen. Noe du gleder deg til, noe du har sett fram til lenge. Ukens teknikk er å bruke en eller annen form for spray. Det finnes massevis av ferdige produkter, men du kan også lage din egen ved å f.eks. blande litt maling og vann i en liten spruteflaske. Bruk det du har. Ukens ord er ”Lengsel”, og jeg vil du skal bruke et foto på siden din. Deler av eller hele teksten skal være håndmalte bokstaver, og bruk gamle boksider som en del av bakgrunnspapiret ditt. Jeg vil se stjerner og rødt. Du skal også bruke sandpapir på en eller annen måte, og som dekor vil jeg du skal ta i bruk stoff/tøy. Du velger selv hvordan.

Noe jeg gledet meg til lenge, som fikk meg til å smile av forventning, gjorde at det kribla og bobla i kroppen, - og ga meg full sommerfugldans i magen må jo være da jeg gikk gravid og ventet på at min andre sønn skulle bli født! Jeg ble tobarnsmamma!! (jeg gledet meg like mye og hadde det på samme måte da førstemann skulle bli født altså, men nå var det da dette bildet jeg fant...) Storebroren var vel også full av forventning, selv om han bare var 2,5 år...

- glimmermist er sprayen
- ordet Lengsel er håndmalt
- fotoet har jeg brukt sandpapir på kanten på
- gamle boksider som bakgrunnspapir (og bak der igjen er det en rød serviett som synes noen steder)
- blå stjerner litt rundt omkring
- rødt: ballonger, sløyfe og ordet lengsel, - og servietten bak bok-sidene
- stoff/tøy: kaniner, klippet ut av en body minstemannen hadde da han var liten!
Det var vanskelig å få tatt et bra bilde, det er jo mørkt hele tiden! Blitz og sånn der glossy-et-eller-annet-akryl-greie ga reflekser over hele siden.

:-)


3 kommentarer:

Monika sa...

Kjempeflott side, mange flotte detaljer :)

Torill sa...

KNALL!!!!
Denne var skikkelig kul, og virkelig en side med myue forventning i !

God tur forresten!!!

Åshild sa...

Knakende flott, Hege! Og super tolkning av ukens tema :)