Sider

søndag 25. oktober 2009

Ti i skuddet #2


Rakk det såvidt! - Her er mitt bidrag til andre uke av Åshild sin Art-Journal-utfordring!


Temaet denne gangen var "gode minner", så jeg har laget en dobbeltside om meg og lillebroren min (var vi ikke søte?), og alle sommerferiene på hytta til besteforeldrene våre utenfor Drøbak da vi var små.


Oppgaven var som følger:

Ordet ”varm” skal være med på siden din, og denne gangen vil jeg at du skal bruke klistremerker for å skrive en del av (eller hele) teksten. Jeg vil også at du bruker silkepapir. Og ukens teknikkutfordring er å bruke tegning – og for all del; glem upedagogiske lærere som forteller deg at du ikke kan tegne! Det er nemlig bare jug! Vi kan tegne! Punktum. Tegn med feil hånd om du vil – det er frigjørende med tanke på slitsomme prestasjonstanter. Bruk lilla som farge. Få også med rektangelformen på en eller annen måte. Du skal bruke et printet bilde, blomster som pynt og i tillegg skal du benytte blekk.


Ordet "varm" er med, klistremerker på noe av teksten er brukt, silkepapir er den "gull-stripa" (utrolig hva som finnes nå for tiden!), tegna sky og blomster, lilla maling på bakgrunnen, rektangelformen har jeg på tag`n bak bildet, to printa bilder (bruttern og meg, og et bilde fra terrassen på hytta (fargelagt med fargestifter), blomster er med, og så har jeg stempla ei ugle (=blekk).

3 kommentarer:

Torunns- fristed sa...

herlig løsning på denne ukas oppgave

Åshild sa...

Flott løsning, Hege! Og så kule tegninger :) Grattis med to hjerter!

Torill sa...

Så bra!!
Tegning fikk du også med!! Så tøfft altså! Lykke til med denne ukas oppgave også! Rekker å laste opp den når vi kommer fra Mosjøen...