Sider

fredag 1. mai 2009

a little bit of love and joy




Inspirert av kurset med Hanne Iren Evjen på Steinkjerscrepp(a) har jeg laget et bilde til lillebroren min i konfirmasjonspresang! Skulle det være noen innom her som vet hvem han er så er det altså en hemmelighet ei stund til!

Bakgrunnen, "treet" og rammene er malt, jeg har brukt strukturpasta (Modeling Paste) og akrylmaling på lerret. Bildene er gjort om til duotone, printet, klippet ut og limt på. Tittelen er chipboard-bokstaver som jeg har mala.

Jeg har spurt konfirmanten om hva som er hans favoritt-ting (drikke, bok, forfatter, film, tv-serie, karakter fra film/tv, band, album, låt, instrument, farge). - de runde bildene er av de tingene! Ikke alle passet som runde bilder, men pytt pytt... litt kunstnerisk frihet må det være lov å ha...

Jeg så for meg at dette kunne være moro å ha om noen år, kanskje er de tingene fortsatt favoritter, - eller kanskje ikke i det hele tatt!

Tittelen er ei tekstlinje fra favorittlåta! - bildet av typen til venstre er da av min kjære lillebror!

Bakpå lerretet skal jeg lime på en forklaring på bildene, - så han husker det når han blir gammel og grå!

Først og fremst var det lysten til å prøve å male som gjorde at jeg begynte på dette prosjektet, - jeg trenger spesifikke prosjekter, er ikke noe flink til å bare leke meg...

Alt i alt har jeg hatt det moro mens jeg holdt på, og er igrunnen ganske fornøyd med resultatet. Om konfirmanten synes det er noe moro er en annen sak...

3 kommentarer:

Torill sa...

Så utrolig stilig bilde!!! Knalltøft!!
Dette må han jo bli glad for1 Så kreativt og stilig!!
Nei, du Hege altså!!

sees i kveld!

Monika sa...

Kjempekult!! Tøff og rocka, må jo være perfekt til en i konfirmasjonsalderen :)
Må si du har vært kreativ!!

enitsirk sa...

Fy søren så knall Hege!!!!! Blir han ikke glad for dette så vet ikke jeg altså. Jeg ble ihvertfall skikkelig inspirert!!!! Har bare lyst til å sette meg ned å male med en eneste gang!!